معرفی اقدامات عدم ارسال کالا در خرید اینترنتی

معرفی اقدامات عدم ارسال کالا در خرید اینترنتی معرفی اقدامات عدم ارسال کالا در خرید اینترنتی
  • 1402/02/24
  • 1916
  • 0
معرفی اقدامات عدم ارسال کالا در خرید اینترنتی

امروزه گاها خرید مترادف با خرید آنلاین شده است. همه اینها به لطف افزایش تعداد پورتال های خرید آنلاین است. میلیون ها نفر در انتظار روزهای فروش آنلاین ویژه و جشنواره ها هستند تا بهترین و ارزان ترین معاملات را داشته باشند. این فروش انبوه اغلب منجر به تعداد زیادی سفارش می شود که فروشندگان قادر به انجام به موقع آنها نیستند و یا گاهی اصلا قادر به ارسال کالای درخواستی کاربر نیستند.

در نهایت این مشتری است که محصولی را با تاخیر یک ماهه تحویل می‌گیرد، در صورتی که روی دریافت یک روزه آن حساب کرده و یا اصلاً محصولی را تحویل نمی گیرد، در حالی که مبلغ هنگفتی را پیش پرداخت کرده است.

مزایای خرید اینترنتی

در ادامه برخی از مزایایی که در خرید اینترنتی می توانیم از آنها بهره مند شویم، آورده شده است:

صرفه جویی در زمان

مشتریان می توانند از خانه یا محل کار خود خرید کنند و نیازی به صرف زمان برای نقل مکان به محل فروشگاه ها ندارند.

قابلیت مقایسه سریع تر و جامع تر

امروزه فروشگاه های آنلاین در زمینه های محصولات و خدمات مختلف بسیار زیاد شده است، این به خریداران این امکان را می دهد تا پس از مقایسه  ویژگی ها و قیمت محصولات نمایش داده شده، از بین مدل های مختلف، بهترین را انتخاب کنند.

دسترسی در هر زمان

شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز بررسی های خود را در فروشگاه های آنلاین انجام دهید و سپس اقدام به خرید نمایید.

پیگیری آنلاین

مشتریان آنلاین می توانند وضعیت سفارش را پیگیری کنند و ردیابی وضعیت تحویل حمل و نقل نیز در دسترس است.

نیازی به عجله نیست

 هنگامی که به خرید می رویم، اغلب در نهایت اقلامی را خریداری می کنیم که به آنها نیاز نداریم، زیرا صاحبان فروشگاه ها ما را تحت فشار قرار می دهند یا از تاکتیک های دیگری برای ترغیب ما به خرید استفاده می کنند.

صرفه جویی در هزینه

با توجه به تعدد فروشگاه های اینترنتی و رقابت به وجود آمده در بین شان، آنها برای جذب مشتریان بیشتر، تخفیف هایی را به مشتریان ارائه می دهند. آنها نسبت به فروشنده های با فروش حضوری در این زمینه اختیار بیشتری دارند؛ زیرا هزینه های املاک و مستغلات و تعمیر و نگهداری را کاهش داده اند.

 

معایب خرید اینترنتی

در کنار تمام مزایایی که خرید اینترنتی دارد، معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم:

تاخیر در تحویل

با خرید حضوری، شما در همان زمان انتخاب و سفارش، کالای خود را در دست دارید؛ ولی در صورت تمایل به خرید اینترنتی باید زودتر برای آن اقدام کنید. علاوه بر زمان موردنیاز برای تامین، بسته بندی و ارسال کالا، گاهی اوقات عدم مدیریت صحیح در فروشگاه های اینترنتی، باعث تاخیر در دریافت کالا توسط مشتری می شود. اگرچه مدت زمان انتخاب، خرید و پرداخت برای یک محصول آنلاین ممکن است بیش از 15 دقیقه طول نکشد. تحویل محصول به درب منزل مشتری حدود 1-3 هفته طول می کشد.

از دست دادن تجربه خرید

خرید به صورت حضوری و سنتی، برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی نیز دارد، علاوه بر آن، دیدن کالا از نزدیک و بررسی مشخصات آن، خیلی از اوقات موجب دستیابی به نتیجه بهتر نسبت به خرید اینترنتی می شود.  

تقلب در خرید اینترنتی و عدم ارسال کالا

علی رغم اعتماد روز افزونی که در صنعت تجارت الکترونیک وجود دارد، متاسفانه گاهی اوقات، فروشگاه های اینترنتی امن نیستند و کلاهبرداری می کنند و پس از دریافت وجه کالا از مشتری، ناپدید می شوند. یکی از راه ها برای کاهش این خطر، انجام تحقیق قبل از خرید و داشتن نیم نگاهی به مدت سابقه فروشگاه اینترنتی و اطمینان از  داشتن مجوز کسب و کارهای اینترنتی می باشد.

امن نبودن پرداخت های اینترنتی

علاوه بر موارد فوق، پرداخت های آنلاین چندان امن نیست. اخیرا حملات سایبری افزایش یافته و از جزئیات کارت اعتباری مشتریان سوء استفاده های زیادی شده است که باعث ایجاد مشکلات حریم خصوصی می شود.

اقدامات بعد از عدم ارسال کالا

وقتی کالای شما به موقع به دست تان نرسد یا اصلا نرسد، به عنوان یک مصرف کننده یا مشتری، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 تماس با فروشنده

اولین قدمی که باید در صورت عدم تحویل به موقع کالا انجام داد، تماس با فروشنده ای است که محصول را می فروشد. هر گونه سردرگمی به دلیل تاخیر دریافت کالا، با اطلاع رسانی به فروشنده برطرف می شود.

تماس با بخش خدمات مشتریان وب سایت و ثبت شکایت

در مرحله بعد و هنگامی که از تماس با فروشنده پاسخی دریافت نکردید، با بخش خدمات مشتریان وب سایت در صورت دسترسی تماس بگیرید. گاهی اوقات در این مرحله هم اعتراض شما ثبت و رسیدگی می شود.

درخواست بازپرداخت از خدمات مشتریان

 خیلی اوقات، افراد برای یک زمان خاص به یک کالا نیاز دارند و در صورت عدم ارسال کالا در آن زمان خاص، نه تنها دیگر به آن کالا نیازی ندارند، بلکه ممکن است برای تامین آن به طرق دیگر متحمل ضرر نیز شوند. به هر حال، در صورت عدم ارسال کالا در زمان تعیین‌شده، می توانید درخواست برگشت مبلغ پرداختی به حساب تان را از خدمات مشتریان داشته باشید. خدمات مشتریان، درخواست شما را بررسی می کند و در صورت اثبات کوتاهی یا تقصیر فروشنده یا شرکت تدارکات، مبلغ پیش پرداخت را بازپرداخت می کند.

ارسال اخطار حقوقی

 اگر اقدامات فوق را انجام دادید و هیچ اقدامی از سوی شرکت فروشنده برای بازپرداخت وجه یا تلاش برای تحویل محصول شما انجام نشد، می توانید یک وکیل بگیرید و یک اخطار حقوقی برای فروشنده ارسال کنید و از او  بخواهید که اقدامی فوری انجام دهد.

طرح شکایت مصرف کننده

 اگر پاسخی از طرف شرکت به اخطار حقوقی دریافت نشد، می توانید شکایت  خودرا علیه فروشنده ثبت کنید . در ادامه در مورد نحوه و جزئیات ثبت شکایت توضیحاتی آورده شده است.

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی در صورت هر گونه تخلف مانند عدم ارسال کالا

در ادامه به سه نحوه شکایت از فروشگاه های اینترنتی پرداخته شده است:

شکایت از طریق ای‌نماد

اگر فروشگاه اینترنتی که از آن خرید کرده اید دارای ای نماد باشد ، یعنی دارای مجوز کسب و کارهای اینترنتی می باشد، در صورت هر گونه تخلف این فروشگاه مانند عدم ارسال کالا، می توانید به سامانه ای نماد مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید.

شکایت از طریق پلیس فتا

این روش خود به سه صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری امکان پذیر می باشد.

  • در ثبت شکایت اینترنتی به وب سایت پلیس فتا (https://csirc.cyberpolice.ir/) مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. سپس به راحتی شما می‌توانید با انتخاب گزینه های لازم، در این سامانه تمامی گزارش‌های خود مربوط به تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی و یا دیگر موارد مانند کلاهبرداری های  فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و واتساپ و…  را ثبت کنید. پس از ثبت شکایت، خیلی زود به آن رسیدگی می شود.
  • در ثبت شکایت تلفنی می توانید با شماره 096380 تماس بگیرید و شکایت خود را عنوان کنید. 
  • سریع‌ترین راه‌حل برای ثبت شکایت در پلیس فتا در رابطه با تخلفات فروشگاه های اینترنتی، مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای است. برای این منظور،  شما باید در ابتدا در دفاتر قضایی تشکیل پرونده دهید و سپس شکایت خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پیامک بمانید،

 

شکایت از طریق مراجع قضایی

شکایت از فروشگاه های اینترنتی از طریق مراجع قضایی شامل مراحل زیر می باشد:

  • تنظیم شکواییه مناسب که این یک امر تخصصی است و بهتر است وکیل تان این کار را انجام دهد.
  • ثبت شکواییه در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • از باقی مراحل از طریق پیامک یا به صورت کتبی یا تلفنی مطلع خواهید شد.

 

نتیجه گیری

برای جلوگیری از مشکلات عدم ارسال کالا یا تاخیر در تحویل، قبل از انجام خرید از فروشگاه های اینترنتی باید از مجاز بودن فعالیت آن اطمینان حاصل کنید، همچنین، روش های ارسال کالا را در فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان بررسی کنید تا مطمئن شوید کالا سر موعد و صحیح و سالم تحویل شما می شود.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 911

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 788

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2095

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 747

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1142

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021